Konsten att ta hand om sig själv

För mig är det enormt svårt att bara släppa allt för en liten stund och bara göra vad just JAG vill. Jag har alltid hundra bollar i luften och planerar långt i förväg vad jag ska göra, hur jag ska göra det, hur jag ska hinna göra det osv. Ja ni vet, man vill vara överallt och prestera fullt ut jämt. Visst jag gillar att ha mycket omkring mig och prestera, men det finns en gräns och passerar jag den så rasar tillslut allt för mig.


För att undvika att passera den gränsen har jag förstått vikten i att bara ta det lugnt och bara vara. Så mitt mål med det här sportlovet är helt enkel att skippa alla "måsten" och bara ta hand om mig själv.


Hittills har det gått alldeles super. Har sovit länge, Lyssnat ihärdigt på Stig Larssons "män som hatar kvinnor" på ljudbok, vilket är något som jag rekommenderar till alla som har mycket runt omkring sig och som har svårt att sätta sig ner med en bok.


Jag har också tränat, simmat (vilket är ren själslig terapi för mig) och haft ett "ta hand om varandra dygn" med min bästa vän Cornelia. Vilket innebär att göra så lite som möjligt, sova länge, ge varandra massage och ändlöst prat om allt mellan himmel och jord.

Vi har också bakat semlor dagen till ära (som blev helt underbart goda). Har tagit bilder på dem, som jag kommer att lägga upp senare.


Hoppas att ni också kommer ihåg att ta hand om er själva, för hur svårt det än är att förstå så är Du det viktigaste Du har.

/ Kajsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0