Personligt med: Emma


Vi tänkte ha en mer personlig kategori här på YOU där ni får ta del av våra personliga tips. Tips om vad som får oss att för en stund koppla av, drömma oss bort, eller för ett ögonblick försvinna från vardagens stress.

Först ut med detta personliga tips är Jag, Emma!

"Music makes my day"

Min vardag är oftast stressig.
Upp och träna på morgonen, iväg till skolan, hem och äta, iväg och träna och sist hem igen för att då plugga.
När ens vardag ser ut på det här sättet tror jag att det är otroligt viktigt att ibland, bara för en kort stund sätta sig ned och bara vara.
Koppla av, tänka på sig själv eller bara drömma sig bort lite...

Mitt tips till er är att hitta en låt som får er att koppla av. En låt som framkallar en trygghetskänsla och som får er på gott humör.

Jag har själv hittat en sådan låt. En jätte mysig fransk artist som sjunger på franska. Jag förstår inte ett ord men fullkomligt älskar låten ändå! Tjejen som sjunger heter Rose och låtens namn är Ciao Bella.
Första gången jag hörde den här låten var när jag för några år sedan var i Sälen med några vänner. En av dem hade varit i Frankrike och köpt en skiva. Jag fastnade för en låt på denna skivan som hette Ciao Bella. Jag hade totalt glömt bort den här låten och hittade den för några veckor sedan på min dator och är nu helt fäst vid hennes mysiga "feel good" låtar.

Den framkallar verkligen den där känslan jag tidigare nämnde och den får mig på så bra humör. Det är även en sådan låt jag kan lyssna på vid andra tillfällen än bara när jag ska koppla av. Det är en låt jag kan sitta och plugga till eller lyssna på när jag går omkring och fixar lite hemma, den får mig i en sådan harmonisk stämning!

Jag är väl medveten om att jag inte är den första som kommer med det här tipset och att det inte är något väldigt "nytänkande" bakom det, men det är ett väldigt bra tips som för mig fungerar utmärkt!
Det är ett enkelt tips som kan bli ett guldkorn i vardagen.
Det är en sådan liten stund som krävs men som fullkomligt kan göra din dag.

Har du kanske redan en sådan låt som du skulle vilja dela med dig av, och som vi bara inte får missa? Kommentera eller maila in dina tips till [email protected] så fixar vi ihop en top 5 lista!


Lyssna och njut av Rose med Ciao Bella!




Kommentarer
Postat av: stina

Vad fin du är på bilden. Ser frisk och välmående ut med klara fina ögon.

2009-02-17 @ 14:16:02
Postat av: Emma

Tack Stina:)

2009-02-17 @ 18:57:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0