Och vinnaren är...

Malin Jansson

Malin var alltså den personen som kom med bäst relaxtips!

Tack för tipsen Malin och hoppas att ni läsare får nytta av dem !

Såhär skrev Malin till oss på YOU;

Hej YOU!

Önskar att man vore bättre på att unna sig egentid och en stunds avslappning varje dag, men det är inte alltid så lätt! Jag studerar till civilingenjör vilket i allmänhet innebär mycket stress, speciellt innan tentorna.Tänkte bidra med två små tips :]

Mitt bästa relaxtips är:
- Unna dig att gå iväg och få en massage! Nåt mer avslappnande finns nog inte... oftast räcker det med bara ryggen och nacken eftersom det är där spänningar ofta bildas. Nu är jag ju student så har inte råd att gå iväg så ofta, men kan tipsa om elevbehandlingar som finns i storstäderna. Typ Gildaskolan i Göteborg.

Mitt andra ekonomiska tips är:
- Att lyxa till powernapen med ögonbindel + vetevärmare ! Satsa på en fin, skön ögonbindel. Då känns det lite lyxigt att ha en avslappningsstunden vilket kan bidra till att skapa en god vana. Brukar lägga mig med bindel och vetevärmare (lovely när man har mensvärk) under en filt och bara ligga och slappna av. Ibland ställer jag alarm på 15-20 min och tillåter mig att somna, middagslurar är underskattat! Man bör dock inte sova för länge, typ 20 min är lagom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0