En bok som inte får er på gott humör

Ingen som är ett dugg avis på Emma va?

Jag har egnat mina lovdagar till att läsa, jobba, simma och inte mycket mer. Njuter av varenda ledig stund. Imorgon ska jag till Sunne med Mamma för att åka skidor, ska bli himla härligt !

Tänkte tipsa om en bok ni INTE ska läsa under jobbiga höstdeprissioner eller andra trista tillfällen då ni känner er allmänt ledsna, för det kan man ju som människa göra ibland, helt normalt.

En bok som inte får er att hurra, hoppa upp och ner eller slå en kullerbytta är "Flyga Drake" (The Knite Runner). Jag var inte ledsen elller deprimerad när jag började läsa den, men efter mindre än en tredjedel av boken kunde jag knappt hålla mig för tårar. Har tänkt på den i flera dagar... Reflekterat och funderat...
Det är en sorglig bok..

Det var bara det jag ville säga / Ann



Men om ni ändå vill läsa boken så kan jag säga att det är den bästa boken jag någonsin läst, och jag har inte ens läst ut den än. Författaren gångade mig efter första sidan, han är en oerhört skicklig författare.


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, han är en sån himla duktig författare! Läste också Tusen strålande solar för ett tag sen. Verkligen gripande och det fick en att vara så himla tacksam för att man har det såpass bra här i livet som vi har det!



Alla borde läsa dessa två böcker.

2009-02-27 @ 17:07:16
URL: http://redhotgift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0