Poweryoga- träning för både kropp och själ

  

Den träningsform vi valde att prova på den här gången var poweryoga. Meningen var att vi skulle bege oss, pigga och glada till KMTI kl 06:45 på fredagsmorgonen. Jag, Kajsa ramlade in i den mörka och ljusbelagda lokalen, något stressad och lite smått försenad. Till min stora förvåning var inte Emma där, det visade sig att hon då låg och sov så gott i sin säng. Bra börja!


Men efter den något struliga början slog jag mig ner på en matta och började komma in i stämningen.

Poweryoga är en kraftfull, svettig och fysisk yogaform där man tränar med sin egen kroppsvikt i en kombination av rörelser, ställningar och andning. Att utöva den här formen av yoga ökar uthållighet, definierar muskler, utvecklar fokuseringsförmåga, konsten att kunna släppa tankarna om prestation, resultat och perfektion. Att utöva den här formen av yoga "bränner" också bort giftiga toxiner.


För oss människor som lever i ett stressigt samhälle är yogan en bra tränings form, för det hjälper den som utövar yogan att släppa på stressen och spänningen runt leder och i muskler.



Efter passet kände jag mig otroligt lugn, yogan fick mig verkligen att slappna av och släppa allt som var runt omkring. En otroligt skön känsla.

Men när det kommer till själva träningen av kroppen så måste jag säga att det var lite sisådär. Innan man kan få ut maximalt av den här träningsformen så måste man nog öva, öva och öva.


Men har du möjlighet att ge yogan en ärlig chans så göra det! För det är ett otroligt harmoniskt sätt att träna kroppen på och ett härligt andrum. Precis vad stressade unga tjejer behöver.


Poweryogan får 4/5 ( kan med träning bli 5/5, det är jag övertygad om)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0